Elektriçisti zbulon afreske të shekullit të 17-të, të fshehura pas tavanit të rremë në Villa Farnesina të Romës
25 Nentor 2024
Filloi si një kontroll rutinë i disa kabllove në Villa Farnesina të Rilindjes në Romë…
Por ajo që zbuloi elektricisti Davide Renzoni kur hapi një derë tavani nuk ishte aspak befasuese – një sekret i fshehur për shekuj.
I fshehur mbi një tavan të harkuar të shekullit të 19-të, shtrihej një zbulim befasues: afreske të gjalla të shekullit të 17-të të paprekura nga koha.
“Gjëja e parë që pashë ishte peizazhi pas meje dhe ky ‘putto’ (kerubin). Pastaj pashë që ishte një derë tjetër trap, shkova të merrja një llambë që të kisha më shumë shikueshmëri dhe kur e ndeza, doli kjo çudi. , këto afreske”, kujton Renzoni.
“Ndjenja ime e parë, duke qenë se nuk jam ekspert i fushës dhe nuk e kisha përjetuar më parë diçka të tillë, ishte habia, habia e pamasë”, thotë ai.
Villa Farnesina, një xhevahir i arkitekturës së Rilindjes në brigjet e lumit Tiber, është më i njohur për afresket e Raphaelit që e dekorojnë atë. Askush nuk dinte për këto afreske të sapo zbuluara – të cilat një ekip kërkimor po studion tani.
Afresket janë në tavanin e vjetër të asaj që dikur ishte dhoma e ndenjes së Agostino Chigi, bankierit dhe mbrojtësit të pasur që kishte ndërtuar vilën në fillim të shekullit të 16-të.
Ato ishin të fshehura mbi tavanin aktual i cili u ndërtua dhe u afreskua në shekullin e 19-të. Pas zbulimit të bujshëm, elektricisti nxitoi të telefonojë Virginia Lapenta, kuratore e Villa Farnesina.
Me shumë emocion, ajo pa relievin e stemës së Farnese, familjes së famshme fisnike që zotëronte pallatin, dhe menjëherë kuptoi se një pjesë tjetër e historisë së vilës së shekullit të 17-të sapo ishte gjetur.
“Befasia, siç mund ta imagjinoni, u shoqërua me emocione të mëdha, edhe për faktin se Accademia dei Lincei tani kryen studime dhe projekte të shumta kërkimore në Villa Farnesina përmes një qendre kërkimore të trashëgimisë kulturore,” thotë Lapenta.
Analizat e vazhdueshme sugjerojnë se afresket janë krijuar nga piktori barok Carlo Maratta dhe nxënësit e tij, Girolamo Troppa dhe Francois Simonot, gjatë restaurimit nga Maratta në vitin 1693 të Kupidit dhe Psikës së Raphaelit .
Zbulimi zbulon se Maratta ka punuar gjithashtu në zona më pak të njohura, duke përfshirë dhomën e ndenjes së Agostino Chigi, e fshehur për shekuj nga rinovimet e shekullit të 19-të.
Aktualisht e paarritshme për shkak të hapësirës së ngushtë, afresket mund të admirohen nëpërmjet fotove me rezolucion të lartë dhe transmetimeve të drejtpërdrejta të kamerave, dhe zbulimi ka frymëzuar një ekspozitë të re, Shekulli i shtatëmbëdhjetë në Villa Farnesina në Villa Farnesina.
Ekspozita, e hapur deri më 12 janar 2025, shfaq vepra që ofrojnë një pasqyrë më të thellë të ndikimit të Raphaelit në Romën e shekullit të 17-të, duke treguar art të tillë si “Galatea” e Pietro da Cortona-s.