Kapela Sistine ende fsheh sekrete: një personazh i ri dhe i rëndësishëm nga Bibla sapo është zbuluar brenda saj
25 Janar 2025
Nëse ka një vepër që përcakton spektakulimet dhe madhështinë e Kapelës Sistine, ajo është, pa dyshim, Gjykimi i Fundit. Afresku që Mikelanxhelo Buonarroti filloi të pikturojë në vitin 1536 dhe që zbukuron absidën e dhomës më të famshme të Pallatit Apostolik në Qytetin e Vatikanit, është një pikturë murale që tregon ngjarjet e përshkruara në Apokalipsin sipas Shën Gjonit dhe që përfshin një personazh kyç që tani do të zbulojmë.
Një personazh kyç nga Bibla i përfaqësuar në Kapelën Sistine
Artet nuk do të na pushojnë kurrë së befasuari, madje edhe pas shekujve që nga krijimi i tyre. Në këtë rast, ne duhet të kthehemi te puna e jashtëzakonshme e realizuar nga Sara Penco, një restauruese dhe e diplomuar në Universitetin e Firences, e cila ka dedikuar një pjesë të madhe të punës së saj në kërkimin e veprave të artit të Rilindjes, si nga një pikëpamje teknike, ashtu edhe nga ajo ikonografike.
Në vitin 2024, Sara publikoi librin “Maria Magdalena në Gjykimin e Mikelanxhelos”, një vëllim që mund të blihet në faqen e internetit Scripta Maneant dhe që, si një inkurajim i madh për adhuruesit e artit, zbulon pamjen e Maria Magdalenës në Gjykimin e Fundit në Kapelën Sistine. Përshkrimi i botimit thotë:
Tani, do t’ju shpjegojmë se ku duhet të kërkoni Maria Magdalena në afreskun e gjeniut italian, të cilin mund ta shihni plotësisht më sipër këtyre rreshtave. Siç do ta shihni, në qendër, me një shkëlqim pas, është figura e Jezu Krishtit. Pranë tij, Maria fsheh frikën. Rreth personazhit qendror të veprës janë disa shenjtorë, të cilët mund t’i njihni nga disa nga atributet e tyre më karakteristikë.
Për shembull, Shën Pjetri ka çelësat në duar, Shën Andreu, me shpinë të kthyer, mban një kryq të formuar në “X” në referencë të martirizimit të tij, dhe Shën Bartolomeu mban një lëkurë në dorë. Por, nëse mund të zmadhojeni imazhin, do të ishte ideale, do të shkojmë në anën e djathtë të tij, siç po ju tregojmë në imazhin më poshtë, për t’ju shpjeguar vendin ku duhet të kërkoni Maria Magdalena.
Në anën e djathtë të Shën Pjetrit, pranë shenjtorëve dhe martirëve, ka figura të ndryshme, duke dalluar një çift që mban një kryq druri tradicional. Ky është vendi ku duhet të fokusoni vëmendjen tuaj, pasi pas pjesës së poshtme të kryqit është vendosur figura e ashtuquajturit apostull i apostujve. Zakonisht, Maria Magdalena përfaqësohet si një penduese, por, në këtë rast, portreti i saj është shumë më i fuqishëm.
Gruaja që ishte dëshmitare e ringjalljes së Jezusit paraqitet e fuqizuar dhe me një shikim të gjerë, veshur me një fustan me ngjyra të ngrohta. Ajo duket se po mban një qelq, që do të mund të lidhej me vajrat me të cilët ajo e vajosi Jezu Krishtin. Megjithatë, ekzistojnë tre detaje kyçe që Sara Penco, e cila përdori një teknikë të njohur të spektroskopisë infrared, i referohet në librin e saj për të identifikuar këtë grua si Maria Magdalena. Këto janë:
Karakteristikat e lidhura me Maria Magdalenën, si flokët e gjata dhe të lira, si dhe një shprehje devotshmërie.
Mikelanxhelo mundi ta përfshinte këtë figurë pasi ajo përfaqësonte një simbol të mëshirës hyjnore.
Pas konsultimit me shkrimet e kohës së piktorit, interesimi i tij për Maria Magdalenen ishte më se i dukshëm