21 Shkurt 2025

“Portreti i Mateu Fernández de Sotos”, që paraqet mikun e Picassos, skulptorin spanjoll, është realizuar në vitin 1901 por prapa fshihet portreti i një gruaje e cila ende mbetet misterioze. Gruaja mund të ketë qenë një modele, mike apo edhe një dashnore që ka pozuar për një nga pikturat shumëngjyrëshe impresioniste të Picassos

Mund të ketë qenë modele, mikeshë, dashnore, por zor se do të zbulohet identiteti i saj.

Më shumë se një shekull, portreti i gruas misterioze qe i fshehur prapa pikturës së Pablo Picassos, “Portreti i Mateu Fernández de Sotos”. E kanë zbuluar së fundmi restauruesit në Institutin e Artit Courtauld në Londër.

“Kaherë kemi dyshuar se prapa portretit të De Sotos është edhe një tjetër pikturë, sepse sipërfaqja e saj ka shenja e teksturë të një vepre tjetër”, ka thënë Barnaby Wright, zëvendësdrejtor i galerisë “Courtauld” në të cilën është ekspozuar vepra krahas disa kryeveprave të Picassos nga koleksioni i koleksionistit të njohur zviceran, Oskar Reinhart.

“Ju madje mund të filloni të dalloni formën e saj vetëm duke këqyrur pikturën me sy të lirë”, ka thënë ai.

“Portreti i Mateu Fernández de Sotos”, që paraqet mikun e Picassos, skulptorin spanjoll, është realizuar në vitin 1901, gjatë Periudhës së Kaltër të piktorit, e cila shënoi një ndryshim të madh në gjuhën pamore të Picassos.

Imazhet me rreze infra të kuqe dhe me rreze X zbuluan praninë e një gruaje të paidentifikuar nën portretin e De Sotos, për të cilin ekspertët vlerësojnë se ishte realizuar disa muaj më herët

Si nëntëmbëdhjetëvjeçar, Picasso mbërriti në Paris nga Spanja në maj të vitit 1901 për ekspozitën e tij të parë në qytet, e cila u hap muajin pasardhës në galerinë e tregtarit të artit modern Ambroise Vollard. Picasso realizoi një seri pikturash në stilin impresionist për atë ekspozitë, megjithatë, në vjeshtën e vitit 1901, kur pikturoi “Portretin e Mateo Fernández de Sotos”, ai kishte filluar të ndryshonte stilin e tij artistik drejt një qasjeje më soditëse, duke përdorur tonet e së kaltrës.

Kjo periudhë blu u frymëzua pjesërisht nga vetëvrasja e mikut të ngushtë të Picassos, Carlos Casagemas, në fillim të atij viti. Pas vdekjes së tij, Picasso i shndërroi dhomat ku ai jetonte në hapësira pune. Një tjetër mik i tij, skulptori i ri spanjoll Mateu Fernández de Soto, mbërriti në qytet në vjeshtën e vitit 1901 dhe qëndroi në këtë studio me Picasson, ku u realizua ky portret. Piktura në mur pas portretit të Mateo Fernández de Soto është një nga pikturat e famshme të Picassos, që përshkruan varrimin e Casamegas.

Siç ka njoftuar Instituti i Artit Courtauld, imazhet me rreze infra të kuqe dhe me rreze X zbuluan praninë e një gruaje të paidentifikuar nën portretin e De Sotos, për të cilin ekspertët vlerësojnë se ishte realizuar disa muaj më herët. Në incizime dallohen frizura e saj trendi, supet dhe gishtat.

“Hulumtimet e mëtejshme të pikturës dhe analizat e hollësishme mund të zbulojnë më shumë rreth gruas misterioze, por nuk është e sigurt se do të përcaktohet edhe identiteti i saj. Gruaja mund të ketë qenë një modele, mike apo edhe një dashnore që ka pozuar për një nga pikturat shumëngjyrëshe impresioniste të Picassos që përshkruan jetën e natës parisiene  ose një grua melankolike të ulur në një bar”, ka analizuar Instituti, duke shtuar se ajo ngjason me pikturat që portretizojnë gra të ulura që Picassoja i realizoi po atë vit.

Mungesa e parave ishte arsyeja më e shpeshtë që artistët të ripërdornin kanavacat në të cilat kishin pikturuar diçka më herët. Disa nga veprat e tjera të Picassos dëshmojnë se kësisoj vepronte edhe artisti –  një portret i një gruaje lakuriq u zbulua në vitin 2021 nën pikturën “Darka e një të verbri”.

Gazeta Koha.net